Chinatown in Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Schakel - WaarBenJij.nu Chinatown in Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Schakel - WaarBenJij.nu

Chinatown in Bangkok

Door: Anna Schakel

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen, sa wat dee!

Onze reis begon al met een lekker misverstand: we hadden toch op het station afgesproken? Om half 12 toch? Of de trein van 11.28uur op het perron? Anyway, we hebben elkaar gevonden op Schiphol ;-) Tasje (jaja, ieder maar 11 kg!) laten sealen en inchecken maar. Geen check-in voor Anna van Cairo naar Bangkok, dat moesten we daar maar regelen. En zo gingen we vanuit het gelukkig (!) regenachtige Holland naar Thailand!

In Cairo mijn (Anna) dikke panty vanonder mijn linnen broek uitgetrokken. Hier was het al een lekker 20 graden en in Bangkok was ie helemaal niet meer nodig. Bij aankomst een beetje bewolkt, maar vandaag warmer en voornamelijk uitlaatgassen van auto's. Ons guest house was midden in Chinatown en daar hebben we dan gistermiddag (17-12) en vanochtend (18-12) van genoten! Het eerste eten is goed gevallen ;-) en hebben prachtige foto's van eettentjes en verkopers op straat. Wat ze wel niet allemaal verkopen!! krabben, haaienvinnen, schelpdieren, vis, noten, vruchten en heel veel ondefinieerbaars. We gaan nog heel wat proberen deze vakantie!!

En nu op weg naar Ayutthaya, naar het op de wereld erfgoedlijst staande eiland met tempels en veel boeddha's. We nemen zo de trein en blijven daar waarschijnlijk een paar dagen. Bangkok gaan we halverweg nog verder kijken.

Dee-o jeu gan na (see u soon)!
Marieke & Anna

• 18 December 2010 - 05:26

Evelien Wever:

Hallo Anna,

Leuk om een berichtje van je te lezen!

Tijdens de nachtdienst is dat een welkome afleiding, dus ga zo door!

Geniet van alle mooie momenten en ik wens je een voorspoedige reis!

Groetjes en tot ziens in 2011!

Evelien