Lovely Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Anna Schakel - WaarBenJij.nu Lovely Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Anna Schakel - WaarBenJij.nu

Lovely Sukhothai

Door: Anna Schakel

Blijf op de hoogte en volg Anna

30 December 2010 | Thailand, Sukhothai

Goeieavond lieve mensen,

Inmiddels zijn we vertrokken richting het zuiden en aangekomen in Sukhothai (midden Thailand). Het dorpje stelt heel weinig voor, maar het oude Sukhothai is prachtig!!

Voor wie van het oude Rome houdt, is dit zeker een aanrader. Haha, alleen dan iets verder weg ;-) Ik heb vandaag een fiets gehuurd voor zo'n 80 cent en daar heb ik een aantal gebieden mee doorkruist. Sommige topattracties waren uitgestorven en dat was zo bijzonder: grote ruines, een aantal buddha's die daar vredig zitten, vogeltjes die je hoort fluiten en mijn fiets & ik!

Bij een stalletje aan de weg heerlijke fried rice gegeten en de lokale snack-specialiteit geproefd: gedroogde pork/beef met een een of ander zoet goedje. Een beetje zoals je dat in Zuid-afrika eet, alleen dan zoet. Lekkerrrr!

Morgenochtend wil ik heel graag de tempels zien met zonsopgang. Kijken of ik mijn collectie foto's nog kan uitbreiden (inmiddels plus 600 stuks) ;-)

Oud & Nieuw wordt hier in New Sukhothai gevierd met een dance contest, ik ben heel benieuwd! Schudden met die heupjes, haha!

Veel liefs,
Anna

  • 30 December 2010 - 13:25

    Jan Kees Schakel:

    Hoi Anna!
    Het is echt een mooie reis aan het worden; het ziet er allemaal prachtig uit. Het lijkt me geweldig om in je eentje daar door die ruines rond te dwalen. Wij zitten hier nog volop in de sneeuw; het vriest hier in Twente nog steeds zo'n 5 graden. Vandaag vetrekken wij naar Rudi en Linda om oud & nieuw te vieren. Het vuurwerk is net gekocht! Nog veel plezier daar,
    Jan Kees / Papa

  • 31 December 2010 - 10:38

    Linda:

    Wow Anna, dat klinkt echt heel goed...ik houd wel van het oude Rome...;-)
    +600 foto's...dan mogen we er wel een fotodag van maken in plaats van een foto avond...
    kus

  • 01 Januari 2011 - 17:42

    Anneke:

    Anna, Gelukkig nieuwjaar!!!! Heb je er een mooi feestje van gemaakt? Wel bijzonder om het een keer daar te vieren!
    Ik begin hier nu weer een beetje bij te komen...:) Was een leuke avond. X

  • 02 Januari 2011 - 13:57

    Evert:

    Ha Anna,
    Gelukkig nieuwjaar. Je verhalen klinken goed, en je foto's smaken naar meer. Geniet verder nog.
    Groets

  • 03 Januari 2011 - 09:26

    Mark:

    Hey Anna, je maakt wel heel wat moois mee. Ik heb ook heel veel zin om met Eva die kant op te gaan, maar eerst nog afstuderen :S. Enjoy!!!
    Liefs Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 01 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1012
Totaal aantal bezoekers 5340

Voorgaande reizen:

16 December 2010 - 13 Januari 2011

4 weken vakantie!!

Landen bezocht: