Schorpioenen zijn niet dodelijk, aaaah! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anna Schakel - WaarBenJij.nu Schorpioenen zijn niet dodelijk, aaaah! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anna Schakel - WaarBenJij.nu

Schorpioenen zijn niet dodelijk, aaaah!

Door: Anna Schakel

Blijf op de hoogte en volg Anna

24 December 2010 | Thailand, Chiang Mai

Lieve mensen,

Alweer heel wat gedaan deze week. We lopen van de ene activiteit over in de andere en ondertussen zijn we gestrand in Noord-Thailand. Vanaf Ayutthaya hebben we een trein gepakt naar het Khao Yai NP. Vanaf daar heb je maar 1 guesthouse die tours organiseert de jungle in en vol goede moed hebben we die dus geboekt.

Onze standaard is Zuid-Afrika, volle hoop dus op olifanten, beren, slangen en vogels. Nou die vogels die hebben we gezien hoor! Een heleboel hillhorns (tukans, schrijf je dat zo?). Prachtig, maar allemaal hoog in de boom en dus alleen via een verrekijker goed te zien. De schorpioen kon onze reisleider gelukkig wel vinden... Als een boer met kiespijn op de foto. Leuk hoor, zo'n beest op je arm. Maar als ie begint te schuiven en je het idee hebt dat ie zich het liefst wil vast houden door "iets" in je arm te zetten is toch minder ;-)
Onze olifantenzoektocht duurde zo'n 3.5 uur. Nadat onze guide na 1.5 uur iets hoorde en het bleek een hert te zijn, heb ik stiekem een dutje gedaan. Wat wel erg gaaf was, was de miljoenen vleermuizen die met zonsondergang uit hun grot kwamen en over kwamen vliegen. Wat een fantastisch geluid maakt dat zeg! Super bijzonder!

Daarna door gereisd naar Chiang Mai en ons (lees: Anna) gisteren te buiten gegaan aan het afdingen op de avondmarkt. Wauw, daar krijg ik wel energie van hoor! Super mooi Chanel (the real original fake ;) ) horloge gekocht, na een mooi praatje over de prijs :D
Voor kerst (morgen) hebben we een leuk restaurantje gereserveerd om het kerstdiner te nuttigen en verder relaxen met een uitgebreide massage :)

Tot zo ver weer even!
Liefs, Anna

• 27 December 2010 - 22:18

Roselinde:

Hey Anna,

Klinkt heeeerlijk allemaal! Afgezien van schorpioenen dan :-))
    Geniet er van en alvast een spetterende jaarwisseling gewenst!

XRoos