Kijken naar de horizon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Schakel - WaarBenJij.nu Kijken naar de horizon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Schakel - WaarBenJij.nu

Kijken naar de horizon

Door: Anna Schakel

Blijf op de hoogte en volg Anna

19 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Net begonnen aan het boek De beschermengel (waarvoor nogmaals dank Inge!) en daarin wordt gezegd dat als je naar de horizon kijkt je ziel vergroot. Als je hier om je heen kijkt zie je vanalles!!
Vandaag op de fiets gestapt om de hoogtepunten van Ayuttaya te bekijken. Fietsen alleen al is een belevenis! Fietspaden kennen ze er uiteraard niet, maar de thaise mensen zijn zo aardig en behulpzaam, zelfs in het verkeer merk je dat. En volgens mij vinden ze die witte mensen op fietsen wel een mooie verschijning; er wordt in ieder geval genoeg naar ons gelachen en gezwaaid.
Overal natuurlijk Boeddha's gezien, we struikelen erover :-) En veel goud en glinster, de hindoestaanse invloeden geven veel olifanten, ook leuk. Maar gister bij een lichtshow zagen ze er wel een beetje zielig uit en moesten ze met elkaar 'vechten' voor het verhaal, dat vond ik ook wel een beetje zielig.

Onze eerste massage hebben we trouwens ook al gehad. En voor diegenen die het niet weten: je hebt massage en 'massage'. Wij wilden 'massage' wel proberen. Dus daar kwamen ze hoor onze stoere sexy thaise mannen!!
Haha, nee geintje hoor: gewoon twee keurige vrouwen die ons hebben gepijnigd zonder alle extra'tjes die je blijkbaar ook kunt krijgen. Het was heerlijk, dat gaan we deze vakantie ook nog vaker doen!

Morgen door naar het National Park en dan donderdag naar Chaing Mai. En dan ben ik wel toe aan het een paar dagen blijven op een plek.
Hoorde dat er in NL veel sneeuw is gevallen. Nou om jullie even lekker te maken: hier is het 30 graden en heb ik mijn eerste bruine randje in mijn vel gesignaleerd. Hoewel ik twijfel of dat niet is van al die uitlaatgassen ;-)

Nog lang niet alles verteld, eerst een lekkere douche (koud en op 1,50m hoogte ;) ) en dan heerlijk eten. De lunch was niet te versmaden gebakken rijst met garnalen. Kijken wat het vanavond wordt!

Liefs, Anna

  • 19 December 2010 - 20:01

    Vera En Menno:

    Hoi zus! je hebt het wel naar je zin daar! Zo'n thaise massage met extra's.....wat bedoel je daarmee?? :p haha Nou veel plezier vanuit een ingesneeuwd Rotterdam :D

  • 19 December 2010 - 20:50

    Anneke:

    He An,
    klinkt goed hoor! Lekker vakantie, goed weer, een beetje rondfietsen in Ayuttaya en lekker gemasseerd worden. Ben jaloers! ;) Jullie zijn precies op tijd vertrokken geloof ik. Hier zijn door de sneeuw verschillende vluchten gecancelled en vertraagd.. Ik stapte vanochtend uit het huis en mijn voet verdween gelijk helemaal in de sneeuw, een flink pak bij gevallen afgelopen nacht. Dus de 30 graden klinkt erg aantrekkelijk:D

    Geniet ervan en ik zie de berichtjes wel verschijnen, leuk!

    Liefs Anneke

  • 21 December 2010 - 10:11

    Linda:

    Hey lieve Anna,

    Leuk om je verslagen te lezen! Hier inderdaad heel erg veel sneeuw en dus problemen in het verkeer. Gelukkig hoef je niet elke dag op en neer naar Apeldoorn...!
    Heel veel plezier!
    x Linda

  • 21 December 2010 - 13:14

    Bente:

    Hi Anna,
    Wat leuk je verhalen te lezen. Zo te horen ga jij het aankomende weken nog fantastisch krijgen :). Hier zijn we helemaal ingesneeuwd dus ik zou nu best met je willen ruilen ;).

    Nou, geniet ervan en ben benieuwd naar al je verhalen die nog komen gaan.

    Liefs x Bente

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 01 Dec. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 5337

Voorgaande reizen:

16 December 2010 - 13 Januari 2011

4 weken vakantie!!

Landen bezocht: